Sök
Kalender
Förbund
SEKO SJ
SEKO-klubbar på SJ AB
Kategorier
- Arbetsmiljö (211)
- Avtal (1)
- Bransch spårtrafik (157)
- Centrala Mbl gruppen (18)
- Diverse (53)
- Driftstöd (24)
- Fordonsledning (14)
- Fordonsoperatörer (3)
- Försäljning (29)
- Instruktionsförare (9)
- Komfortoperatörer (3)
- Konflikt (1)
- Lagar & Avtal (158)
- Lokförare (151)
- Lokledare (13)
- Löneförhandlingar (91)
- Meddelande från admin (1)
- Medlem i facket (135)
- Medlemsvecka (3)
- Okategoriserade (86)
- Ombordpersonal (156)
- Planering och Trafikledning (47)
- Rekrytering av lokförare (4)
- Säkerhet på järnväg (53)
- Schema (10)
- Schemaändringskorridor (1)
- SEKO (152)
- SEKO SJ Nyttt (119)
- Seko Sjöfolk (1)
- Service (52)
- SJ AB (134)
- Spåra SJ (80)
- Spårtrafik (126)
- Städ av fordon (10)
- Stiftelse (1)
- Tågtjänstfördelning (12)
- Tågtjänstförhandling (15)
- Tidningen Spårfel (1)
- Timlöner (8)
- Tjänstepension (1)
- Trafik (6)
- Trafikledning (28)
- Trafikpolitik (61)
- Traktamente (1)
- Turlistor (57)
- Underhåll av järnvägsfordon (13)
Inloggning och pren
Seko visar återigen god vilja att lösa tågkonflikten
Seko beskylls ibland för att vi är för politiska. En fråga där TCO faktiskt agerat politiskt är just frågan om staplade visstidsanställningar. I den frågan om osäkra anställningsformer har TCO centralt definitivt agerat politiskt. För oss som ser spelet med ST som utger sig för att vara just opolitiskt så har man tydligen missat hela poängen med TCOs politiska agerande i frågan om timanställningar. ST skulle ju kunna bidra, precis som det TCO förbund man är, och driva på för drägliga anställningsförhållanden för de som jobbar i Veolia och i spårtrafikbranschen. Budskapet att det kan löna sig att jobba politiskt även inom TCO kanske inte har nått STs ledning i spårtrafikbranschen.
Det här inlägget postades i Bransch spårtrafik, Medlem i facket, SEKO, SEKO SJ Nyttt. Bokmärk permalänken.