Seko SJ fortsätter arbetet med SJ Service Center i Ånge

Seko SJ har nu haft ett första möte med företaget Webhelp som vill ta över verksamheten på SJ Service Center i Ånge.

Sekos lokala företrädare från arbetsplatsen i Ånge och Seko SJ har idag träffat företagsledningen för Webhelp och fått en övergripande information om företagets affärsidé, struktur och hur de ser på kundservice i framtiden. Digitaliseringen går idag fort och automatiseringen av arbetet med många kundserviceärenden förändrar kundservicebranschen och i denna del är det viktigt att arbeta med kombinationen automatik och människa.

På mötet diskuterades flera frågor kopplade till både avtalsvillkor och känslor. Ett arbete som kommer att fortsätta inom Seko. Här handlar det inte minst om att jämföra avtalsvillkor och formulera våra krav i samband med ett eventuellt samgående mellan Webhelp och verksamheten på SJ Service Center i Ånge. Det är viktigt att komma ihåg att enligt SJ ska ”boxen” medarbetare vara löst om det ska bli en affär.

För informationen ansvarar Siv Nordberg, Eldina Melez och Stefan Zetterlund.

 

Det här inlägget postades i Försäljning, Lagar & Avtal. Bokmärk permalänken.